Wednesday 21 September 2011

Siapa Ramli?

Sehari dua ni nama RAMLI kerap jadi sebutan. Dalam FB, Twitter dan WhatsApp. Lepas tu dikaitkan pulak dengan the most successful club in England, Manchester United aka Red Devils. Pada mulanya penulis agak blur sebab jarang tgk TV sehari dua ni. Biasalah sibuk uruskan masalah rakyat yang tak habis-habis. Hari ni buka FB, jumpa iklan TM ni. Masa game Jepun v Malaysia pon ada. Jadi inilah RAMLI yang hangat diperkatakan tu.



Untungla RAMLI yang pakai jersi no 19 dapat 'main' dan 'score' untuk MUFC sambil ditonton ayahnya di Malaysia. Lepas tu dapat 'jumpa' Sir Bobby Charlton pulak. Paling menarik, schoolmate penulis, Ahmad Hafiz Hod aka Epit / Fever turut muncul beberapa saat ketika scene match viewing.

Ketepikan sentimen benci MUFC (penulis penyokong tegar LFC), iklan ni boleh dijadikan inspirasi untuk anak-anak muda di luar sana untuk berjaya dalam apa bidang sekalipun. Kalau ditakdirkan jadi professional footballer, luaskan pilihan kelab tu. Jangan terhad kepada MUFC je. Ooooppssss! Apapun, tiada yang mustahil dengan usaha dan tawakal.


"Ramli janji akan buat ayah bangga suatu hari nanti"


~ruudvanirwan~

No comments:

Post a Comment