Sunday 12 February 2012

#TJFutsal Gegar The Challenger

Siapa kata ber-Twitter tak boleh bersukan? Pada 11 Februari lalu buat julung kalinya berlangsung #TJFutsal di The Challenger Sports Centre, Petaling Jaya. #TJFutsal adalah kejohanan futsal bagi mereka yang mempunyai akaun Twitter sahaja, khasnya komuniti maya Malaysia dikenali sebagai #Twitterjaya.

Objektif kejohanan ini bukanlah merebut hadiah wang tunai sebanyak RM5,000 tetapi merapatkan persahabatan antara komuniti #Twitterjaya. Menariknya, pemilihan team dibuat oleh organizer dengan undian secara rawak. Jadi pemain tidak boleh memilih team sendiri mengikut tahap kehebatan mereka.

#TJFutsal committee @_miradora & @iezssyfariz

tuit tetap tuit

Setiap pemain dikenakan yuran sebanyak RM15 (lelaki) dan RM5 (wanita). #TJFutsal melibatkan 16 team lelaki yang terbahagi kepada 2 kumpulan di samping 2 team wanita. Dalam perlawanan pertunjukan, team #Twitterjaya berjaya menewaskan team Era FM 1-0.

Team Era FM

Aksi #TJFutsal

Penulis bersama Reds Family

Selepas seharian berentap, akhirnya team B8 atau #OleJaya yang turut menampilan member penulis, @PanjangREDS berjaya merangkul kejuaraan #TJFutsal menewaskan team B7. Lagi gempak, team #OleJaya takde keeper sepanjang kejohanan berlangsung. Tahniah kepada semua yang telah menjayakan #TJFutsal!

#OleJaya - #TJFutsal 2012 Champions

~ruudvanirwan~

No comments:

Post a Comment