Sunday 16 October 2011

Saya Keje Posmen

HISYAM & HUDA. Bagaikan pinang dibelah dua.

Pasangan mempelai bersama otai-otai UIAM. - Pix Muddy

"Saya keje posmen." Itulah ungkapan yang akhirnya membawa pasangan Hisyamudin @ Syamu @ Lenggong dan Huda ke jinjang pelamin baru-baru ini. Bermula dengan satu 'insiden' yang tidak dirancang, Lenggong dan Huda bertentang mata lalu membuahkan perasaan dalaman yang sukar untuk diucapkan.

Menurut sumber penulis, mereka berkenalan sewaktu Lenggong membantu Huda yang mengalami kerosakan kereta. Lenggong yang terkenal dengan sifat gentlemannya telah sudi menumpangkan Huda. Ketika itulah Huda bertanya tentang pekerjaan Lenggong dan ia dibalas secara bersahaja oleh jejaka itu yang terkenal dengan sifat kelakarnya.


Bagaikan artis, mereka bijak 'menyembunyikan' kisah cinta sehingga tidak dapat dihidu pihak keluarga, rakan dan media. Kehebatan Percintaan Jarak Jauh (PJJ) mereka 'membelah' Laut China Selatan kerana Lenggong bertugas sebagai wartawan Utusan Malaysia di Sabah manakala Huda di salah sebuah Kem PLKN di Semenanjung.


Lenggong adalah rakan penulis sewaktu 'mengaji' di UIAM dari tahun 1997-2003. Dia mempunyai karakter yang amat unik dan gila-gila yang menjadikannya salah satu 'ikon' di kampus. Selain itu, dia juga gemar mencetuskan provokasi sehingga pernah menyebabkan penulis gagal menyempurnakan tendangan penalti!


Namun itu cerita lama. Sebagai rakan, penulis tumpang gembira jejaka yang menjadi 'rebutan' gadis-gadis Malaya akhirnya bertemu jodoh. Semoga kekal hingga ke akhir hayat. Amin
.


~ruudvanirwan~

3 comments:

  1. lenggong a.k.a que haidar....;)

    ReplyDelete
  2. ooooo baru kawen ke..tahniahhhhh :)

    ReplyDelete
  3. hahahahahahaaa...gelak jer aku ngan bini..apa2 pun,thanks buat Rudy and the gangs sebab hadir..muahhhhhhhh

    ReplyDelete