Thursday 25 August 2011

Kaki Travel

Pernah beberapa kali orang menegur penulis - "Kau ni asyik berjalan je." Terus dalam hati - Eh ada aku kesah? Kau ada? Mampu? Tapi penulis tak lah sentap. Senyum je.

Sebenarnya penulis dah terjebak dalam dunia travelling ni sejak umur 5 tahun lagi. Pantang ada peluang berjalan dengan arwah nenek pasti penulis tak lepaskan. Dari utara ke selatan semua gua redah. Bulan ni ke rumah Nek Chak kat Alor Setar. Bulan depan ke rumah Atuk saudara kat JB pulak. Masa tu naik bas ekspres biasa je tak la selesa macam Transnasional, Mara Liner, Sani Ekspres atau Plusliner. Memang adventure der!

naik bas macam ni. ada berani? - ihsan Google

Semakin dewasa lebih banyak peluang untuk menziarah bumi Allah. Alhamdulillah dengan rezeki yang ada penulis berpeluang melawat Mekah, Madinah, Bahrain, Indonesia, Thailand, Singapore dan Australia. Selain keluarga, isteri penulis pun kaki travel jugak. Tapi dia lebih beruntung dapat pergi banyak tempat sbb mamanya keje dengan MAS.

terbang ikut suka

Isteri penulis memang expert bab-bab tiket, hotel dan pakej murah ni. Orang lain meroyan nak buat online booking, dia selamba je dapat akses. Bermula dengan honeymoon di Perth pada 2005, kami dah travel ke beberapa destinasi sama ada berdua atau dengan anak sulung, Nurfatihah Irwan. Insya-allah penulis akan kongsi pengalaman dalam entry seterusnya.


~ruudvanirwan~

3 comments:

  1. tengah asah parang yang tumpul :)

    ReplyDelete
  2. Amboi ayat... he he he. Jgn biarkan blog ini bersawang OK. Nanti aku link kan blog ko ke blog aku OK. :-)

    ReplyDelete